Stressigt men mysigt

2012-09-25
VIlken dag det har varit. Vi började med att mammagruppen gick för att kolla en lokal. Den passade oss perfekt! Nu kan vi bli hur många som helst. Vi fikade och babblade en stund innan det var dags att gå vidare. Ut på promenad igen.
(Noelia i jackan som mormor sytt)
Mannens syster skulle spela in en låt på spanska och behövde lite hjälp med uttal. Vips så gick tiden och i all stress fick vi skjuts hem av mamma, som inte tyckte det var fel att hinna se Noelia en sväng. In med kycklingen i ugnen och på med riset. Jag trodde givetvis att jag hade jättebråttom men icke. Maten stod i princip klar en timme före gästerna kom.
Mys hade vi! Middagen blev kokoskyckling med ris och till efterrätt gjorde vi en Tiramisu a la Nigella. Den är på baileys. Riktigt gott måste jag säga. Jag var lite skeptist ända tills serveringen. Har aldrig ätit tiramisu innan men jag är nöjd.

1 Comments ♥

2012-09-26 @ 15:11:50

Hörde att ni hade det fint och att lokalen var perfekt. Kul och spännande inför framtiden!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback