Crappy weather!

2010-01-27


Gårdagen var en ganska skön dag. Jobbade med lite mansgöra till klockan 17. Sen tjötade jag lite med Daniela och Lukas- som för övrigt tog tillbaka sitt tidigare utkastade hat till iphone och nu vill ha en!

Efter en timmes väntan hos familjen Imsen dök Simon upp med tulpaner till mig! Fint fint.. Sedan övertalade han gänget att åka och äta tillsammans. Detta visade sig vara ett svårare beslut än vi trott. ALLA ville åt olika håll. Det blev till sist SUCHIBITEN i Sävedalen. MUMS!!! Det var mysigt att se Ela o Luke lite mer än 2 minuter. :)


Såhär äter jag min Suchi. Avocado+Räk Nigiri och Avocado+ Philadelfia Maki m Soya och utan Wasabi 

Såhär äter andra den.. Blandade Maki, Nigiti med lax, rökt ål och räkor



Lucky Luuk och Daniela
 Pranee o Simon

Meet one of my dearest friends- Coca Cola


När jag kom hem fastnade jag i soffan medan badvattnet tappades upp. Ett program på tv om surrogatmammor i Indien. Helt fruktansvärt. Det var som att folk från västvärlden trodde att de beställde en vara. De åkte ner till indien och ordnade befruktningen. Sen åkte de hem och levde som vanligt för att sedan återvända när barnet var fött. Då tackade de surrogatmammorna som om de fått en liten gåva. De tog med sig barnen hem och inget vidare kontakt hölls. Dessa surrogatmammor är fattiga och gör det för pengar. 4000 Euro. Många avskärmas från sina familjen i de 9 månaderna. Om barnet dör eller något annat sker får de inte pengarna. Man blir illamående av sånt här. Sånt utnyttjande. Nu finns det många agenturer i Indien som ordnar resa, boende, surrogatmamma och allt annat som kan tänkas behövas till en total kostnad runt 25 000 dollar. De tjänar alltså pengar på de fattiga kvinnorna som ofta kommer ifrån de lägsta kasten.... Det var t.o.m ett par som skiljde sig under de 9 månaderna- då kom mamman på att hon inte ville ha det barn hon "beställt"..... Vilken värld vi lever i... Ingen skam någonstanns...


Idag har jag jobbat på kontoret. SJUKT VÄDER här i Göteborg. Är så tacksam för uppfinningen BIL. Kunde tom åka iväg och äta lunch idag Entrecote Bea o Pommes med det underbara komplementet kall COLA :)
Sedan åkte jag förbi och köpte godis och Coca Cola till sjuklingen som ligger hemma idag....


Ikväll? Bootcamp med Sofis mode- KUL! Även denna gång med snyggsyrran...
Magda bugar inför ostbågisarna





Talk to ya´ll soon


0 Comments ♥


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback