Familjemys, städ och slit

2010-12-27
Dagen idag har gått åt till att städa, städa, städa och åter städa. Gissa om det behövdes? Är man ifrån en familj som äger en städfirma kan man bara inte leva med fuskstäd speciellt länge. Nu har vi dock gjort det i några veckor. Med fuskstäd menar jag att man tar det värsta. Dammsugar lite slarvigt där man ser något och lite till, tvättar lite snabbt av saker och ting men gör inget direkt noggrant. Idag blev det till att spola hela badrummet med vatten och skrubba badkar, toalett, handfat och golv noga. Dessutom plocka ihop allt som ligger här och var. Hela lägenheten fick sig en rening.
Till middag blev det hemmagjort mos med fiskpinnar. Väldigt underskattad mat måste jag säga. Riktigt gott. Till det pressade jag lite egen apelsinjuice.
På kvällen kom våra gäster som vi bjudit in. Det var släkt till mig. Min moster och kusiner är här ifrån norrland. Så gott! Med norrland menar jag verkligen norrland. 117 mil ifrån Göteborg.
Jag bakade scones...
Till dem, rostbröd eller knäcke blev det ost/ marmelad/ kokade ägg eller grönsaker...
Att dricka: te, oboy, tropisk juice eller apelsinjuice.
Som gott: Polkagodis/ Rocky road/ kex med chokladfyllning/ ahlgrens däck godis eller praliner
Vi fikade och sedan spelade vi spel. Mys :)

0 Comments ♥


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback