Intressant nyår...

2011-01-01

Nu har vi firat nyår. Vad ska man säga... Vi la oss 06.30... vi kan ju börja där. Vi spelade spel hemma hos oss ifrån kl 03 och folk vägrade gå hem. jag har ju blivit en sån kvällströttis att jag börjar må illa om jag inte får sova.

Dagen började ganska lugnt. Skulle sminka min kusin och min syster och väntade tålmodigt på att de skulle komma, men de kom inte förrän alldeles för sent. Vilken stress det blev! Hade ju lovat mamma att vi skulle komma ut och hjälpa till också. Vid 17 kom vi oss iallafall iväg och det gjordes i ordning för middagen kl 19. Revbensspjäll, kalkon, potatis och brunsås. GOTT!!! Kvällen gick ganska snabbt, vi hade lite paketlekar och vid tolvslaget var det dags att gå ut och titta på fyrverkerier. Det enda jag sa var att det var kaos. Raketerna som annars brukar ställas i en ramp och skickar upp lugnt... skickar nu ifrån alla möjliga hörn och kanter. Vissa satte dem intill husväggen och vissa lät sina småbarn tända. helt galet.

fyrverkerui

Allt jag hör är "AKTA! AKTA!" sedan ett grönt ljus och en hög smäll och det börjar dunka i huvudet, samtidigt som det blir helt tyst... Raketen hade gått rakt in till oss. Min lilla kusin på 11 år fick den på benet, vilket gjorde att den bytte riktning och kom till mig och min jämnåriga kusin. Vi stod precis brevid varandra. För mig var det bara hörseln men för honom blev skorna förstörda och byxorna smälte... Hans ena fot svullnade och den andra fick han sår på. Tror ni att de som smällde raketer gav sig? Nej inte en enda. Vi samlade ihop alla och gick hem där vi la is på de som fick raketen på sig. Lillkusinen fick ett stort blåmärke på låret. Det gick väl i slutändan och jag fick tillbaka hörseln efter en liten stund men känner fortfarande av det lite. När vi kom tillbaka till huset ringde jag polisen, som sa att de skulle komma.. Efter en liten stund gick jag och mannen ut och kollade och det var helt tomt där uppe... Så det verkar ju ha funkat.. Inte för att vi ville vara ute mer men eftersom vissa föräldrar tydligen inte tänker själva... Låter man 2 och 3 åringar springa runt själva bland alla raketer och 4-5 åringar tända på?


0 Comments ♥


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback