Skoldagar...

2010-09-14
Nu är jag hemma och har gjort en scrub i ansiktet. Clinique 7 day scrub. Älskar den. Har dock bara en liten tub och behöver köpa en ny. Känner så rent och fräscht nu!
Idag gjorde vi mycket kul på lektionen. Vi testade att sminka karaktärer, ex lågstadielärare (som jag skulle göra), jurist, trailer trash, prostituerad, fjortis etc.
Min klasskamrat som jag sminkade blev så sjuk så hon var tvungen att gå efter en stund och det ledde till att jag skulle sminka läraren. Jobbigt värre, men blev ändå nöjd med mitt jobb :)
Efter halva sminkningen bytte vi modeller med varandra och jag fick avsluta den här fina damen:
Därefter sminkade läraren mig! Jag tycker det blev fint, men alltid lite ovant när man inte gjort det själv...
Vad tycker ni?
Gårdagens lektion:
Igår sminkade vi fantasi. Det innebar att man inte skulle göra en sminkning som man går med på stan utan mer hittepå. Min kallade jag "Inside/ Outside" och den skulle spegla att man är på ett sätt utåt men kanske känner sig på ett annat sätt inuti.
Sedan innan hon gick hem gjorde vi en vanlig sminkning. Caroline, som inte använder så mycket smink kände sig lite översminkad :)

0 Comments ♥


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback