Dagen närmar sitt slut...

2010-01-21
Hallå vännen, har haft en ganska bra dag. Jobbade till 17.00 sedan åkte jag hem. Satt vid datorn en stund och sedan satte jag igång och städa. Har plockat i ordning i alla rum och diskat. Men hann inte dammsuga innan jag kände att klockan var för mycket för grannarna. Man vill ju inte ha klagomål för att man vill ha rent hemma ;) Får ta det imorgon när jag går upp. Har dessutom hunnit fila och måla naglar på både händer och fötter. Badet är tappat och väntar på att jag ska hoppa i. Rosa bubblor blev det till och med. LYX! Tänkte mig en hårbehandling och en ansiktsrengöring.

Ska som sagt försöka åka ut till angered imorgon. Jon kommer dit och behöver ha lite sällskap, dessutom är det aldrig fel att träffa familjen.


För er som inte varit hemma hos mig så ser det ut såhär nu, glöm inte att jag inte har dammsugit hehe, så lite damm får ni ta;

VARDAGSRUM:
Soffa från Chilli. Tar lugnt 7 personer och är otroligt skön att ligga i, färgen ser grå ut men är egentligen melerad i svart och vitt. Soffborden är från Ikea och likaså mediamöblen. Den lilla vita pallen bredvid soffan kommer ifrån Simons farmor och jag har målat den vit. Den lilla bruna puffen är köpt i Egypten. Mattan från Ikea 549:-, den lilla stolen bredvid soffan kommer ifrån min morfar.

KÖK
Köksbordet köpte vi begagnat- efter långt letande på blocket efter ett gammalt träbord. Stolarna kommer ifrån Simons morfar. Jag har målat stolsbenen och stolarna benvita. På bordet står en gammal fönsterram som jag köpte på second hand i norrland. På motsatt vägg har vi en köksbänk köpt på Ikea för 995:-, ovanför den hänger en hylla vi fått av en vän.



SOVRUM
Lampa från Ikea, Sängbord är ett om-målat blombord, skrivbordet hittade vi och det jag har målat i vit oljefärg. Min dator använder jag flitigt, skärmen är en svart Samsung.



HALL:
Nyckelskåpet har Simons svåger gjort för hand, byrån är från Ikea, spegeln och värmeljushållare från Mio och pallen är en gammal pianopall som jag bytt tyg på.

GARDEROB:
Inte någonstanns nära renstädat, men det får man bjuda på.






Hur mycket längtar man inte efter ett hus? Otroligt mycket! Jag älskar inredning och hade verkligen trivts med att få göra i ordning något gammalt torp. Some day... Some day... Men nu väntar badet på mig!!! Gott!
Ska försöka ta foton imorgon, är inte så duktig på det där än...



1 Comments ♥

2010-01-22 @ 07:44:03

Men oj vilken underbar soffa!!! :o Fantastisk!! :D


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback