Lesson 3

2010-08-12

Igår hade jag min tredje och sista lektion för den här veckan och lätt var det inte. Behöver verkligen öva så jag blir duktig på ljusare hudtyper, man har ju mest gjort på sig själv och familj och vi har lite pigment. Men kul var det att få pröva på och lära sig nytt!Malin sminkade mig och jag sminkade henne. Hon gjorde ett jättefint jobb måste jag säga. Jag var dock missnöjd med min egen insats. Får öva öva öva. Stegen som ingick var: Bas, neutralisering, modellering, grundskuggning, fransmarkering, mascara och läppglans.
Homework till på måndag är att övar minst två gånger och fota det man gjort. Ikväll har jag turen att öva på syrran men jag kommer inte ha tid att öva något mer innan måndag. Så jag hoppas att jag hinner göra på mig själv också ikväll. Vi får se helt enkelt.

Jag och Malin


2 Comments ♥

2010-08-12 @ 10:09:54

Sv: åh vad roligt det låter :)

Jag ska precis börja gymnasiet jag!

2010-08-12 @ 20:03:09

Hej! Anmäl dig gärna i veckans blogg hos mig. Tre vinnare utses på söndag :)

Kram!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback