Hektiskt

2010-08-11

Hej vänner, livet tuffar på och jag har inte så mycket tid över att uppdatera här- men försöker göra det minst en gång om dagen ändå! Igår jobbade jag 8-14 och skyndade mig sen hem då snyggsyrran väntade på mig... Hon var kvar till 17 när det var dags att åka till skolan, fick dessutom skjuts, lyxigt värre. På kvällen skulle vi lära oss att lägga baser (foundation). Det var väldigt lärorikt. Vi har 9 olika baser som man ska välja mellan och blanda tills man känner sig nöjd med tonen. Dessutom skulle iv täcka över eventuella märker eller tråkiga färger i ansiktet med cover. Jag la basen på Sarah, och blev väldigt nöjd med färgen jag fick fram :) Ser ni att hon har det i hela ansiktet? Det är bara bra om ni inte gör det hehe.
Sara la sedan en bas på mig, vad tycker ni om den? Hon kände sig nöjd men kände att hon saknade lite oliv i färgen... Jag håller med. Kände mig inte helt bekväm i den tonen och är van vid ett tunnare lager. Så skönt att vi kan öva på varandra- dockor hade ju inte fungerat?



Nästa moment på lektionen var att forma ansiktet med hjälp av highlight, skuggningar och dusting. Här har min lärare gjort halva ansiktet och sedan har jag gjort hela.


Skoj var det! Men får nog öva vidare hundra år innan jag kan det.
In action


Min väska:


0 Comments ♥


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment




Trackback